Configurare modul e-Factura
Cuprins
Configurare: stabilire legaturi intre cataloagele aplicatiei si codurile eFactura
Unitati de masura
Categorie TVA si Motiv scutire TVA
Configurare: autorizare aplicatie pentru access in SPV-ul firmei, registrul eFactura
Configurare: revoca sau prelungeste autorizare aplicatie pentru access in SPV-ul firmei, registrul eFactura
In sistemul e-Factura, pentru anumite categorii de informatii, conform legislatiei, trebuie trimise cod-uri din dictionarele UN/EDIFACT (United Nations Directories for Electronic Data Interchange for Administration, Commerce and Transport) sau alte organizatii europene.
Astfel, pentru categoriile de informatii ‘Unitati de masura’, ‘Categorie TVA’ si ‘Motiv scutire TVA’ trebuie efectuata o mapare a informatiilor din Travel Office cu o valoare din dictionarele europene. Aceasta mapare se face o singura data (in zona Setari/Administrare) si este responsabilitatea agentiei. (Valorile care trebuie alese din dictionare, trebuie recomandate de juristul/contabilul agentiei)
- Se navigheaza in pagina Setari/Administrare – Cataloage gestiune – Unitati de masura
- Se da click pe butonul ‘Modifica’ pentru fiecare unitate de masura Dorita
- Se alege o valoare in campul ‘Cod eFactura’ din dictionarul prezent in aplicatie.
ATENTIE: In dictionarul prezent in aplicatie sunt doar o mica parte din posibilitati. Daca exista nevoia unei noi valori in dictionar, va rugam sa ne contactati.
- Salveaza
NOTE:
Codul selectat aici se va exporta in campul BT-130 al facturilor electronice.
Conform ‘SR EN 16931-1+A1:2020’
ID | Termen operational | Descriere | Nota de utilizare |
BT-130 | Codul unitatii de masura a cantitatii facturate | Unitatea de masura aplicabila cantitatii facturate. | Unitatea de masura trebuie sa fie aleasa din listele din Recomandarea UN/ECE nr. 20 “Coduri pentru unitati de masura utilizate în comertul international” [7] si Recomandarea UN/ECE nr 21 “Coduri pentru pasageri, tipuri de marfa, ambalaje si materiale de ambalaj (cu Coduri complementare pentru numele ambalajelor)” [19] aplicând metoda descrisa în Recomandarea UN/ECE nr. 20 Intro 2.a). De notat ca în cele mai multe cazuri nu este necesar ca Vânzatorul si Cumparatorul sa implementeze aceste liste în totalitate în software-ul lor. Vânzatorii trebuie sa preia doar unitatile necesare pentru bunurile si serviciile lor; Cumparatorii trebuie doar sa verifice ca unitatile utilizate în factura sunt aceleasi cu unitatile utilizate în alte documente (cum ar fi Contract, Catalog, Comanda si Aviz de expeditie). |
Exemplu: Pentru unitatea de masura BUC se poate alege codul ‘H87’
- Se navigheaza in pagina Setari/Administrare – Cataloage gestiune – Cote TVA
- Se da click pe butonul ‘Modifica’ pentru fiecare cota de TVA Dorita.
- Se alege o valoare in campul ‘Cod categorie TVA’ din dictionarul prezent in aplicatie.
- (Daca e cazul) Se alege o valoare in campul ‘Cod motiv scutire de TVA’ din dictionarul prezent in aplicatie.
- Salveaza
NOTE:
Cod categorie TVA se va exporta in campurile BT-151, BT – 118 ale facturii electronice
Cod motiv scutire TVA va exporta in campurile BT-121 ale facturii electronice
Pentru unele categorii de TVA (ex: scutit de TVA) este necesar sa selectati un cod de motiv de scutire.
Conform ‘SR EN 16931-1+A1:2020’
ID | Termen operational | Descriere | Nota de utilizare |
BT-151 BT-118 | Codul categoriei de TVA a articolului facturat | Codul categoriei de TVA aplicabila articolului facturat. | Sunt utilizate urmatoarele articole din dictionarul de date UNTDID 5305 [6] (informatii mai ample sunt date între paranteze): - Cota normala (Stabilita în mod normal pentru TVA) - Bunuri cu cota zero (Stabilita pentru TVA cu o cota procentuala zero) - Scutit de taxa (TVA/IGIC/IPSI) - TVA cu taxare inversa (Se aplica regulile taxarii inverse a TVA/IGIC/IPSI) - Scutit de TVA pentru livrari intracomunitare de bunuri (TVA/IGIC/IPSI nu se percepe în baza regulilor pentru livrari Intracomunitare) - Articol cu export liber, nu se aplica taxe (TVA/IGIC/IPSI nu se percepe ca urmare a exportarii în afara UE) - Servicii scutite de taxe (Vânzarea nu este supusa TVA/IGIC/IPSI) - Impozit general indirect în Insulele Canare (Raspunzator pentru taxa IGIC) - Raspunzator pentru IPSI (taxa Ceuta/Melilla) |
BT-121 | Codul motivului scutirii de TVA | Un enunÅ£ codat care explică de ce suma respectivă este scutită de TVA. | Lista codurilor este emisă ÅŸi Å£inută la zi prin Mecanismul pentru interconexiune în Europa (Connecting Europe Facility). |
Pentru a putea trimite si primi facturi in format electronic e-Factura, trebuie sa autorizezi contul Travel Office pentru acces in Spatiul Privat Virtual. Pentru autorizare e nevoie sa detii un certificat digital care are access in S.P.V pentru aceasta firma.
In cazul in care nu doresti sa transmiti direct din aplicatie facturile in SPV, aceasta configurare nu e necesara.
Configurarea autorizarii accesului in SPV se realizeaza in meniul Setari/Administrare
1,2 – se navigheaza catre sub-meniul ‘integrare anaf spv e-factura’
3 – se apasa butonul ‘Autorizeaza Travel Office’. Va aparea urmatorul popup:
Acum este momentul sa inserezi token-ul in computer si sa te asiguri ca detii pin-ul sau la indemana.
Apoi, apasa ‘Continua’. Aplicatia te va redirecta catre autentificarea SPV si va trebui sa prezinti/selectezi certificatul. Va aparea pop-ul urmator:
Selecteaza certificatul si apasa butonul ‘OK’. Ulterior ti se va cere PIN-ul token-ului:
Introdu pin-ul si apasa ‘OK’. Asteptati. Daca totul este ok, va aparea un mesaj de success (mai jos). In caz de erori vor fi afisate erorile.
Daca autorizarea aplicatiei s-a efectuat, ecranul va arata astfel:
Configurarea autorizarii accesului in SPV se realizeaza in meniul Setari/Administrare
3 – Apasand butonul 'Revoca autorizare', se va revoca instant autorizarea contului Travel Office pentru access in Spatiul Privat Virtual.
4- Apasand butonul 'Prelungeste autorizare', se va incerca prelungirea autorizarii contului Travel Office pentru access in Spatiul Privat Virtual.